| Fotky | Naše cesty | Odkazy | Fritz | Dokola |

aktualizace: 02.10.2004


.: Z Čech až na konec světa :.

(Aneb cesta tam a zase zpátky)

 .: konalo se 4.9.2004 - 20.9.2004 | Fotky >>>

Původně jsem zde chtěl mít vtipné poznámky. Jakože jaký konec světa? - Řecko je kousek; nebo, že sponzoruje Dokola.cz - to nemusel psát a tak. Nakonec nechávám celý text v původním znění (bez titulků) Za prvé je teď půlnoc a nemám sil. Za druhé, je lepší to nekazit, ne?

Můžete zde konfrontovat Řecko on-line >>> se zápisky pořizovanými během cesty. (což je jistě zajímavé) a kdo vydrží má na konci přehled kladů a záporů.  Tak hezké počteníčko.


1.den,sobota 4.9.2004,3km

Tak dopoledne zabaleno a na třetí hodinu hurá na Pankrác po vlastní ose (to ty 3 najeté kilometry).Sraz byl ve tři odpoledne,zde již dav cyklistů a živá diskuse.Kupodivu někteří hovoří o tom,že je dobře,že se letos bude tábořit pouze ve dvou kempech (pokud já vím,máme být prakticky každý den někde jinde)?Krátce po třetí přijíždí autobus.Šok!Autobus cizí výroby (se záchodem!),nový cyklistický vlek s Adventurní plachtou.Tomu říkám luxus.Z autobusu vystupuje průvodkyně a v tom se vše vysvětluje – volá „do Toskánska,do Toskánska“!Takže dva zájezdy odjíždí z jednoho místa.Toskánsko nastupuje (autobus je poloprázdný – co taky v Toskánsku) – a po chvíli přijíždí náš autobus.No vida – standardní zajetá karosa s anonymním vlekem s ušmudlanou žlutou plachtou.Jeden řidič s copem a dva průvodci studenti – Patrik a Čestmír.Alespoň kola nakládají zkušeně a pečlivě.Přichází mě vyprovodit rodina a zástupci sponzora ( www.dokola.cz ) předávají propagační předměty (rum,vitamíny a whisky na přípitek a ručně malované skleničky).Vše naloženo,krátce po čtvrté odjíždíme směr Brno,kde nakládáme ještě jednoho účastníka a potom směr Rakousko-Itálie-Benátky.

 

2.den,neděle 5.9.2004,0km

Příjezd do přístavu v Benátkách před 9:00 ráno,trajekt odjíždí až v 14:00,tak hurá do Benátek.Benátky jsou po ránu vcelku liduprázdné a mě nejvíc fascinuje nepřítomnost aut v historickém centru (přes ty kanály a mosty se tam naštěstí nemohou dostat).Zato na vodě je provoz,ale bouračku on-lineovku jsem neviděl ani jednu.Benátky-pěkné.Hodně fotím.Ve 12:00 opět sraz v přístavu – pomalu se naloďujeme.Loď se jmenuje Adriane-Herakleion a je to luxus.Sluneční paluba,bazén,bar atd.…Loď je poloprázdná,tak se uvelebujeme a kocháme se pohledem na vzdalující se Benátky z výšky horní paluby.Loď si to sviští dobrou padesátkou (jak dodatečně někteří bystřejší z nás dokázali vypočítat) a tak je ráno na obzoru již ostrov Korfu.

 

3.den,pondělí 6.9.2004,0km

Kochám se scenérií Korfu (a vzpomínám na exhibiční výjezd na vrchol Pantokrator před několika lety) a rychle se blíží konec plavby.Přistáváme na severu Řecka v přístavu Igumenitsa v 11:00 (místního času – v Řecku je oproti Čechám o hodinu více).Lodní provoz je zde obrovský,přijíždí a odjíždí jedna loď za druhou,celý přístav je naopak úplně skromný – holé betonové molo a malá boudička.Vyjíždí autobus,nasedáme a máme před sebou ještě asi 100 km do prvního kempu v městě Ioannina přes pěkné kopce.Autobus konečně ukazuje,co umí.Vzadu je slyšet dunění motoru,svištění turbokompresoru a cítit spálený olej a vůni spojkového obložení.Souběžně s naší silnicí vede sice moderní dálnice (alespoň dle mapy) ale v Řecku platí,že ne vše,co je v mapě existuje i ve skutečnosti (a naopak).V mapě je u dálnic i předpokládaný letopočet dokončení (např. 2001) ale realita je takové,že řečtí soudruzi mají před sebou ještě dlouhá léta práce,než mapu doženou.Příjezd do kempu na břehu sladkovodního jezera je asi ve 14:00,stavíme stany a vybalujeme za silného vichru a posléze se vydáváme na prohlídku historické pevnosti v centru města.Pevnost je pěkná,včetně dvou minaretů.Cestou zpátky si dáváme gyros ve stánku (dobrý) a posléze jdeme na pivo do místní lidové hospody.Pouze stoly a židle,prázdno a vzadu se starý dědeček dívá na televizi.Jsme čtyři (Pavel,Karel,Franta a moje maličkost) tak si dáváme 4 piva Amstel – místní značka.A ještě to jednou otočíme – zdá se,že jsme vypili hospodu – asi tu nejsou na takové návaly zařízení.Děda nám ještě přináší jakési smažené papriky jako pozornost podniku.Cestou do kempu ještě nakupujeme v samoobsluze – hlavně víno.Sláva,mají onen geniální vynález – 5l krabici s uchem a pípou.Večer v kemp příjemné popití a spát.V noci vichřice – vydrží stan?Vydržel – stanu Hannah Troll S patří můj obdiv.

 

4.den,úterý 7.9.2004,58km

7:30 snídaně,pak zabalit a v 9:00 odjezd autobusem.Na jezeře vlny jak na  moři.Trochu bloudíme,zajíždíme si asi 20km,ale nakonec se dostaneme na trasu a autobus nás vysazuje s koly na křižovatce pod vesničkou A.Pedina v podhůří pohoří Timfy.Odsud tedy první řecké kilometry na kole.Jedeme přes vesničky Vitsa a Monodendri dále asi 8 km do kopce po šotolině k fantastické vyhlídce do kaňonu Vikos (prý nejhlubší v Evropě,trochu to připomíná Colorado).Potom sjezd zpět do Monodendri,marné hledání jakéhosi kláštera,sjezd dolů na křižovatku a opět stoupání na Koukoli,Keresova a do Tsepelova.Zde je dnes konec.Táboří se mimo kemp – na fotbalovém hřišti vedle školy uprostřed vesnice.Problém – není zde žádný záchod ani avízovaný kohoutek s vodou nefunguje.Stavíme stany,ze zásob večeříme a doufáme,že zítra bude lépe.Večer decentní seznamovací večírek – Adventura dala do placu dva demižony vína.Každý říká něco o sobě,z čehož si standardně nic nepamatuji.Jdeme spát,v noci klesá teplota na 9 stupňů (naštěstí nad nulou) – inu jsme vysoko v horách.Celkově jsme za den na kole nastoupali 1165 m (dle mého cyklocomputeru) a několikrát byl také překročen MACH1(pro neznalé – to je překročení rychlosti 60km/hod,MACH2 je 70km/hod. atd.).

 

5.den,středa 8.9.200,81km

Poznámka pro otrlejší:

Ráno jsem prostě musel (když musíš,tak musíš,jak tvrdí televize) – inu našel jsem si v sousedství rozestavěný opuštěný barák a uvažoval,že bych si z několika prken složil nějakou latrinku.Pak jsem nad tím mávl rukou a pustil se do toho hlavního díla.Když jsem byl v nejlepším,samozřejmě přijelo auto se zedníky.Oboustranné rozpaky,nějak jsme to ustál,zažít už bych to nechtěl.

V 7:30 standardní snídaně,v kempu se objevilo několik psů,jejich počáteční přítulnost se mění ve vyslovenou dotěrnost.Alespoň není třeba se starat o odpadky – vše sežerou,nebo roztahají po okolí.Je třeba si dávat na vše pozor,jsou schopni vypít i odložený hrnek s čajem.Okolo deváté vyrážíme na kole.Dnes nás čeká prý asi nejtěžší etapa – objezd zbylé části pohoří Timfi (vrcholy až 2500mnm.).Trasa Tsepelovo-Skamneli-Iliochora-Vrisochori-Palioseli-Elefthero-Konitsa.Nějak nejsem ve své kůži – přestože je modré nebe,svítí slunce a fouká mírný větřík,mám husí kůží a hvízdá mi v plicích.Aha – už se to vysvětluje – jsme hodně vysoko a je jen 14 stupňů.Tak oblékám ještě mikinu,čímž vyčerpávám možnosti svého šatníku a pokračuji.Už je to lepší.Po cestě postupně vidíme pohoří Timfi ze všech stran – hodně to připomíná Tatry.Po sjezdu do městečka Konitsa dáváme v hospůdce gáblík – plněná paprika,řecký salát a nějaké to pivo.Hospodský se nám nejprve snaží nabídku jídel chvíli vysvětlit,pak rezignuje a zve nás do kuchyně,abychom si vybrali sami.Tož dobré to bylo.Poté už zbývá asi 10km po rovině podél řeky do dalšího tábořiště – opět mimo kemp,u vesničky Klidonia v krásném platanovém háji u čisté bystřiny (v té se budeme nejen koupat,ale budeme ji i pít,protože zde opět není ani vodovod,ani záchod).Naštěstí je okolo alespoň les.Stavíme stany,večeříme a podobně.Večer je krátký – v osm je tma jak v ranci a tak jedním z nejdůležitějších předmětů je baterka (nebo světlo z kola).Zde poznávám význam „čelovky“.Nastoupali jsme dnes 1588 a byla to fuška.Po cestě bylo k vidění několik historicky obloukových mostů – u jednoho setkání s autobusem (pivo).Po večeři (polévka uvařená na vařiči,zapůjčeném sponzorem www.dokola.cz (vaří skvěle) myji nádobí v řece.Dostatek nového Jaru a kousek novin je schopný umýt i ve studené vodě cokoliv od čehokoliv – další pochvala směřuje tedy pro saponát Jar šikulka.Během dne jsme absolvovali dvě velká stoupání – 475 m šotolina od řeky Aoos (kde jsem se asi 5 sekund koupal,vzhledem k teplotě vody) a 425 asfalt před vesničkou Pigi.

 

6.den,čtvrtek 9.9.20004,0km

Po standardní adventurní snídani (kotel čaje,horká voda s možností kávy a kakaa,chleba,pomazánka,máslo,lupínky a další drobnosti) je volitelný program.Buď oddychová cyklistika do vesnice Mikro Papingo (sice jen 30km,ale asi 1000m převýšení),nebo pěšky kaňonem Vikos – cesta začíná v kempu a dá se dojít asi 6km.Volíme pěší variantu (jako většina lidí).Celé údolí je vápencové – boty dostávají zabrat,asi je na závěr pohřbím v Řecku.Krásné scenerie.Potkáváme skupinu cikánů – ptají se na čas,tak nevíme,zde je skutečně zajímá,kolik je hodin,nebo zda chtějí zjistit,jaké máme hodinky.Naštěstí se to obešlo bez incidentu.V údolí opuštěný kamenný kostelík – uvnitř však fantasticky zdobený.Odpoledne návrat do kempu a odjez autobusem na další lokalitu – oblast klášterů Meteora (to prý znamená „vznášet se“).Cestou si autobu dělá svůj vrcholový rekord – 1700 mnm.Kocháme se pohledem do údolí na rozestavěnou dálnici.Do kempu jsme dorazili potmě v 20:30,kemp luxusní,přivítali nás cukrovinkami.Postavit stan,najíst,umýt a jít spát.

 

7.den,pátek 10.9.2004,31km

V noci bylo už minimum 16 stupňů (vida vida jak to stoupá).Snídaně v 8:00,pak samostatně  okruh po klášterech Meteora.Je jich 6,přístupných je 5, a navštívil jsem je všechny.Vstup většinou 2 euro.Tím a fotografováním jsme strávili prakticky celý den,tak že kilometry ani převýšení nestály za řeč.Závěrečný sjezd do městečka Kalambaka pod kláštery a lehká svačinka v taverně (musaka+řecký salát+retsina=klasická řecká kombinace),poté nákup v supermarketu Lidl (náčelníci kupovali jídlo pro zájezd na snídaní a karton retsiny pro sebe) a dojezd do kempu.V 19:00 nakládáme kola,zítra je odjezd v 5:00.

 

8.den,sobota 11.9.2004,66km

Ve 4:00 jsme vstali a v 5:00 odjeli.Asi v 9:00 jsme dorazili k lázním Thermopyly (až v tento okamžik jsem si uvědomil,že to znamená „horká brána“)(no,ale s Islandem se to srovnávat nedá).Zatímco se šli někteří koupat,já se šel za lázně vykadit a náčelníci chystali snídani.Po snídani přejezd k památníku bitvy u Thermopyl – velká bronzová socha a za ní vedení vysokého napětí.Stejná fotografie je ale i v profesionálních průvodcích,tak ze svých fotek žádné mindráky nemám.Poté nás ještě autobus vyvezl na úpatí kopce a vyložil u vesnice Lilea pod pohořím Parnasos.Následovalo 20km stoupání (náčelník tvrdil 800 výškových metrů,asi aby nás neznepokojil,ale bylo to přes 1100m).Pohoří Parnasos jsou nádherné vysoké hory se zimními středisky,něco mezi Tatrami a Krkonošemi.Náhorní plošina – staví tam nové chaty jak posedlí,za pár let to tam bude hrozné.Potom stejně mohutný sjezd přes Arachovu do Delf. Zastávka v Delfách,pěkné – všude úlomky historických kamenů,vedro,cikády řvou a tak.Taky je zde moderní muzeum.Dojezd do kempu,u moře přes olivové háje.Kemp je přímo u moře u vesnice Kira,stavíme stany,myjeme se ,vaříme a po několika hrncích vína se jde spát.Zítra je snídaně v 5:15.

 

9.den,neděle 12.9.2004,0km

Vstávám před čtvrtou,v 5:15 snídaně a v 6:00 odjezd autobusem do Athén.Trocha bloudění,značení příjezdu k Akropoli má stejnou logiku,jako značení v Čechách.Již na okraji města se objevili první hnědožluté značky s nápisem Akropole a vcelku spolehlivě nás vedly.Čím blíže centru a dopravní situace složitější,značek ubývalo a když jsme již Akropoli zahlédli kousek před sebou,značky zmizely úplně.Dali jsme si několik koleček místními uličkami a asi po hodině stojíme konečně pod Akropolí.Autobus opět dostal do těla – spojka,motor,pach spáleniny je cítit prakticky neustále.Lístek stojí 12 euro,ale platí také do dalších pěti objektů v okolí.Na Akropoli se nepouští s batohem (buď se bojí teroristů,nebo toho,aby jim turisté Akropoli po kouscích neodnesli),naštěstí je tu úschovna zavazadel zdarma.Akropole je pěkná,bohužel množství turistů již začíná přesahovat rozumnou míru.Brzo proto sestupuji na Agoru (jakýsi park pod Akropolí) pak si dávám oběd (řecký salát,špagety,pivo),po kterém se vlivem přecpání stěží zvedám ze židle.Pak znovu nějaké chrámy a kostely,už to ani nerozlišuji.Přímo centrem vykopávek projíždí metro.Nakonec lezu na kopec vedle Akropole,fantastická vyhlídka na Athény a skoro nikdo tu není.V 17:00 nasedáme na autobus a jedeme do dalšího kempu,kemp je hned u moře a dost obsazený,v noci bude asi kravál.Koupu se v moři – teplota nic moc.

 

10.den,pondělí 13.9.2004,50km

Odjezd z kempu až v 9:30 – autobus nemohl vyjet na silnici,museli jsme vystoupit,odpojit vlek a nasedat až v zatáčce hlavní silnice.Odjezd na mys Ireon,vyložení kol.Na vlastní mys na kole (asi 2km).Nádherné scenerie,průzračná zátoka a výhled přímo na Korintsky průplav a samozřejmě zase nějaké vykopávky.Bohužel plno medúz a mořských ježků.Někteří kaskadéři se koupou,raději se vracím k laguně,kde zatím stojí autobus a tam se dá koupat bezpečněji.Poté odjezd na kole – nejprve stoupání a potom sjezd do městečka Loutraki a ke Korintskému průplavu.Průplav je pěkný a velmi fotogenický.Lezeme na most,který je zamčený a zhruba uprostřed průplavu a fotíme o 106 (čti „o stošest“).Potom spěcháme na sraz s autobusem u supermarketu na předměstí Korintu.Standardní nákup a jedeme dál – docela spurt (přesto v Korintu stihneme giros a pivo),protože je již málo času.Pod Akrokorintem nakládáme kola a jedeme do dalšího kempu.Převýšení nestálo za řeč – jen 530m.V tomto kempu poblíž vesničky Platanos budeme 2 dny – jaká úleva nemuset balit stan!

 

11.den,úterý 14.9.2004,75km

V 8:30 odjezd autobusem s koly,který nás vyvezl asi do výšky 1000mnm (samozřejmě opět s vůní spáleniny – už si zvykám,doma mi to bude chybět) k vesničce Pteri.Na kolech pak sjezd přes Petsaki,Famelitika,Drosato a Goumenissa do Kalavrity.Zde lehký oběd (řecký salát,fazolová polévka a pivo) a cesta dále směrem na klášter Mega Spileo.Údajně nejstarší klášter v Řecku,ale zcela obnovený,takže vypadá jako panelák přilepený na skálu.Dle mapy by celá cesta k moři měla vést podle železnice,takže nás snad nečeká již žádný zvláštní kopec….tak ne,malá chybka.Několik milimetrů na mapě,o které se silnice vzdaluje od kolejí,a které jsem původně přikládal tiskové chybě v reálu znamená převýšení několik set metrů.Kocháme se pohledem z výšky dolů do údolí na železniční koleje.No a pak už skutečně sjezd k moři do Trapezy a do kempu.Náčelník sice nabízel ke konci ještě šotolinovou variantu přes hory,ale myslím,že do ní nikdo nešel.V kempu celková údržba (jídlo,koupání,holení a pivo) i kola (mažu řetěz).Celkem nastoupáno 800m,ale sestoupáno 1800m (díky autobusu),několikrát překročen MACH1 a začíná zlobit cyklocomputer.

 

12.den,středa 15.9.2004,55km

Ráno po snídani balíme a autobus nás vyvezl ke krápníkové jeskyni Lake Cave nad městem Kalavrita (již se mi nechce opakovat,že cesta trvala několik hodin za vůně oleje a spojky).Zde prohlídka jeskyní (7 euro) – každý si to prochází sám.Jeskyně jsou obrovské,ale krápníky nic moc – asi je tu na ně moc sucho.Náčelník Patrik se nám snaží podávat výklad typu vlevo je skála,vpravo je tma a nahoře lítají netopýři,snaha se musí cenit.Potom vyrážíme na kole směr Klitorie,Kerasie,Sella,Theoklisto,Kerpini,Olomades,Valtesiniko do kempu mezi Karakalou a Vitinou.Mezi vesničkami jedeme 16km úsek po šotolině navigačně náročný,náčelník Čestmír jel proto první a na křižovatkách nám nechával šipky z kamenů.No – do kempu dojeli všichni.Po cestě mi odešel definitivně cyklocomputer – je to šmejd.Kemp je v horách ve výšce 1100mnm – v noci bude frišno,ale okolo jsou všude nádherné obrovské smrky,jedle a borovice.

 

13.den,čtvrtek 16.9.2004,55km

Dnes oddychová etapa,stoupání bude prý jen 800m.Jedeme z kopce přes Karkalou,Dimitsana,Stamnitsa,zde prohlídka náměstí a občerstvení.Pak kousek zpět a ďábelské klesání k řece Lousios.Prohlídka kostelíka nad řekou (pracují tu nějací řemeslnící a okolo nich se motá černě oblečený stařičký mnich a stále se jim snaží radit,ale úplně ho ignorují,asi jim jako každý důchodce leze na nervy),u řeky vykopávky Gorthys,od řeky šotolinové stoupání,naštěstí asi jen 4km.Pak asfalt do Kariteny,zde gáblík (bohužel špatná zkušenost,pingl nás natáhl o 10 euro,kolega Franta to z něj ale nakonec vypáčil).Poklusem prohlídka křižáckého hradu nad vesnicí a pak sjezd dolů na křižovatku,kde čekal autobus.Naložení kol a návrat do kempu – zde jsme také 2 dny.Při zpáteční cestě v jedné vesnici autobus málem spadl do výkopu – kopou tu vodu po řecku,takže z centra vesnice je tankodrom.Seběhla se celá vesnice a nějaký chlapík s rypadlem předvádí,co umí.Raději vystupujeme,fandíme a fotíme.Asi po půl hodině pokračujeme v cestě – autobusu přibylo pouze několik šrámů na boku a částečně ulomený přední nárazník.

Technická odbočka:

Na přístrojové desce začala svítit červená kontrolka.Bohužel řidič Jirka neví,od čeho je a v dokumentaci o ní není ani zmínka.Červená prý ale znamená průser.Ani telefonická konzultace s ČSAD nepřinesla výsledky,údajně tam žádná kontrolka není.Tak uvidíme…

 

14.den,pátek 17.9.2004,53km

Po standardním ránu přesun autobusem k Apollónovu chrámu ve Vasses – je celý schovaný pod stanem,aby více nechátral.Chrám není špatný,ale takových už jsem tu viděl,spíše mi připadá zajímavější ten stan jako technická zajímavost.Následuje sjezd na kolech k moři přes Petralonu,Faskomilia,Lepro do Tholo,kde je ještě koupání,pak naložit kola a hurá do posledního kempu.Po cestě se ještě v městě Zacharo stavujeme u supermarketu pro závěrečný nákup (jídlo na cestu,dárky a podobně).Hlavní událostí dne je,že zhasla červená kontrolka (řidič také do té doby jezdil poněkud opatrněji) – motor měl nedostatek vzduchu,protože byl zanesený sací filtr a řidič večer před tím prováděl různou údržbu,takže ho přitom i vyčistil.Poslední kemp je přímo u moře – vedro,cikády,netopýři a pětimetrové rákosí.

 

15.den,sobota 18.9.2004,0km

Po snídani autobusem do Olympie.Prohlídka areálu,bohužel zase mraky lidí.Zdejší olympijský stadion se občas ještě skutečně používá na sportování.Pěkné muzeum.Na místě vykopávek bylo kdysi městečko Olympie,to bylo kvůli vykopávkám celé zbouráno a o kus dál postaveno znovu.Odpoledne návrat do kempu,koupání a závěrečné balení.Logistický problém – co sebou na loď,co nechat v autobusu a co vyhodit.Večer cesta do města Patra,trajekt odjíždí o půlnoci,čekáme v hypermoderní hale (vypadá jek letiště),dávám si birhanzla za 1,8 euro.O půlnoci odplouváme,loď ujde,je poloprázdná a je tu dost laviček pod střechou a v závětří.

 

16.den,neděle 19.9.2004,0km

V noci na lodi řádí  parta němců,strašně se opijí a jednu láhev rozbijí spícímu kolegovi vedle hlavy.Trochu se s nimi hádáme,nakonec přijde lodní uklízeč a vše uklidí.Ráno přistáváme nejprve na Korfu,ale je ještě tma,takže není nic vidět.Bohužel se naloďují strašlivé davy lidí a náhle je nouze nejen o místo k ležení na zemi ale i sezení na lavičkách.Následuje další zastávka v Igumenitse,zde již prakticky nikdo nepřistupuje (ale ani nevystupuje) – takže těmito popojížďkami ztrácíme asi 5 hodin.Následuje již přímá cesta do Terstu.Bohužel většina nových příchozích jsou jacísi slovinští studenti,kteří se vracejí z jakýchsi prázdnin a dělají strašlivý brajgl celou noc,takže i druhá noc je poměrně neklidná.

 

17.den,pondělí 20.9.2004,3km

Ráno v 7:00 přistáváme v Terstu.Je to jediné místo,kde za celou cestu chtěl někdo vidět pas (inu asi občas z Řecka přijíždí pěkná svoloč),dokonce nás očuchává policejní pes.My jsme venku z lodi rychle,bohužel s autobusem je to horší.Zatímco všude jinde jsme přistávali zádí,kde jsou široká vrata,zde jsme přistáli bokem a otevřela se pouze na boku mnohem užší rampa,v které je vidět bok nějakého cizího autobusu. Co se dělo v nitru lodi nevím,ale představuji si to jako známou hru Sokoban (pro neznalé stěhování beden v těsném bludišti).První vozidla vyjíždějí skoro po 1,5 hodině,takže Terst opouštíme až okolo deváté hodiny.Z celého Terstu jsme viděli přístav,nějaké fabriky a rozkopanou silnici.Pak už následují standardní dokonalé Italské a Rakouské dálnice.Při zastávce u pumy v Alpách mě překvapuje počasí – je konec září,zde modré nebe a hic k zalknutí.V Brně se naštěstí při zpáteční cestě nestavujeme,a v 22:00 jsme konečně v Praze.V Čechách na to řidič šlápnul,tak jsme překročili možná i MACH7.Sundání kol,naložení zavazedel,rozloučení a po vlastní ose opět domů.

Kruh se uzavřel.

 

Pozitiva:

Plynový vařič a nejmenší plynová bomba – vejde se do ešusu,vaří jako ďábel a mě bomba akorát vystačila – na závěr jsem jí tedy vyhodil.

Jar šikulka – i ve studené vodě umyje cokoliv,dají se s ním mýt i ruce a kolo.

Stan Hannah Troll S – lze postavit i na betonu bez kolíků a přežil vichřici.

Péče průvodců o kola – nakládali sami,my jsme jen podávali,kritická místa vykládali molitanem,popř. odmontovávali rohy na řídítkách.

Suchary racionální výživy – i po 14ti dnech chutnají skvěle (tj. jako překližka).

A samozřejmě moje kolo – spolehlivé,odolné a skladné.

 

Negativa:

Málo najetých kilometrů v důsledku nedostatku času,každodenní vybalování a balení spolyká neuvěřitelně času a energie.

První nocleh mimo kemp v centru vesnice,sice jsme si dokázali,že to dokážeme,ale byl to stres.

Cyklocomputer CM434 přestal fungovat,ale kolega Pavel měl obdobný a byl s ním velmi spokojen,tak nevím.

 

A závěrem:

Poznali jsme,že Řecko nejsou jen pláže a antické památky,ale i hory a vesnice,kde se skutečně ještě žije postaru.Nejvíce mi utkvěla v paměti jedna babka,která nám přinesla citronádu na občerstvení ve vesnici,kde jsme odpočívali a na návsi drbali jakéhosi osla za ušima.Když přijižděli stále další kolegové,tak se ptala,kolik nás je a já neměl sílu odpovědět,že celý autobus.

 

Stálo to za to.

 

 

 

 

Psáno  v  Praze  koncem  září 2004                                                                  Tomáš

 

 | nahoru |
 
© 2004 Dokola.cz