| Fotky | Naše cesty | Odkazy | Fritz | Dokola |

aktualizace: 03.03.2005


.: Kočárek Mikádo :.

 | další vozidla >>

Fotogalerie kočárku zde >>

Ano švédský. V Čechách je prodáván firmou Bemini>>

Jeho konstrukce je poměrně robustní ocelová a tomu odpovídá i hmotnost 17 kg. Pro svalnaté Švédky to je hračka. Cenová relace je cca 6500 Kč, což je v záplavě designových aluminiových a moderně vyvedených kusů v cenách okolo 10 – 20 tisíc docela dobrý počinek.

*Dovoz je kusová záležitost takže prý nelze moc přebírat. Co je v prodejně prostě je a když se to doprodá, nelze si to objednat znovu. Je třeba počkat až co výrobce zase doveze. Tomu sice nerozumím, ale proč ne. V krámu je vždy dostatek barevných variant. My jsme zvolili světle modrou v kombinaci s oranžovou. (barvy jsou přeci důležité)

Zpět ke kočárku. Oplývá nafukovacími koly, v základu je vybaven síťkou proti hmyzu, objemným košíkem na krámy (hojně využívám při nákupech), přehazovací a výškově nastavitelnou rukojetí, oběma brzděnými nápravami.  V ceně je také taška na miminko a to s velice praktickým zapínáním a  ještě navrch krytem rovněž se zipem. Naopak dokoupit bylo třeba pláštěnku cca 200 Kč a tašku na rukojeť cca 450 Kč (tu je možné použít i samostatně)

Kočárek je skládací a to tak jednoduše, že jsem se to naučil i já docela hned. Nadávám při skládání jen chvíli pak to cvakne zabere  a je to.

Kola jsou řešena standardně – stejně jako na kočárcích ze staré dobré Liberty – pevná osa ze žlábkem do kterého zapadne pojistka z nasazeného kola. Chtělo to jen trochu namazat a kola se točí velice lehce a kočárek jede hladce. Zvládne i polňačku. Jízdní vlastnosti jsou příkladné, je-li rukojeť v poloze klasického kočárku. Pokud se přehodí na stranu budky, jde to o něco hůře. Hlavně na chodník. K dispozici jsou i polohovací záda, to když  dítě povyroste a nebaví ho jen ležet. Kočárek je vlastně trojkombinace. Až je ratolest opravdu větší, z kočárku se vyrobí sporťák a jede se. Pravda golfky to nejsou, 17 kilogramový kočár by vlastně neměla zvedat žádná žena, protože dle zákona to nesmí. Ale to se týká pracovního poměru a s kočárky jezdí hlavně ženy na dovolené  i když je jen mateřská.

Celá konstrukce je spojená nýty. Dává jí to jakousi pohyblivost a přitom pevnost. Ke spokojenosti jen do prvního silného deště. Když se dostane vlhkost do spojů, celý kočárek vrže a skřípá. Snažil jsem se to spravit aplikací oleje, ale moc to nepomohlo. Lepší by bylo spoje rozmontovat, vyčistit, namazat a zase složit. To jde s nýty dost špatně. To je moje jediná výtka – jinak maximální spokojenost.

Pro ty z vás, kteří holdujete švédštině je zde připraven návod na použití, technický popis a další zajímavé údaje na stránkách výrobce >> (budu se asi učit švédsky, to je prostě bomba .....)

Pěkný zážitek při čtení a pak i při jízdě ……

 

*(výbava a ceny odpovídají květnu 2004)

 

 | nahoru | Dokola |
 
© 2005 Dokola.cz