| Fotky | Naše cesty | Odkazy | Fritz | Dokola |

aktualizace: 05.03.2005


.: MTB TREK 820 Antelopa  :.

 | další kola >>

 .: Fotky zde >>

Moje kolo je stejně jako Tomášovo zakoupené asi v roce 92. Už přesně nevím. V každém případě jsem kupoval v krámu zvaném G.E.M. , který světe div se, je na místě do dnešních dnů. Totiž v Praze na rohu ulic Anglická a Legerova. Od té doby jsem tam nic nekoupil, protože kdykoli jsem se tam stavil, neměli to, ale v dnešní době je vůbec div, že krám zůstal na jednom místě tolik let.

Druhou zajímavou zkušenost jsem měl hned při garančce. Ta proběhla kdesi v Holešovicích u staršího pána v nějaké dílně. Nebylo mu za těžko mi všechno ukázat, předvést a ještě mě vybavil spoustou rad jak na údržbu. Vlastně  si pamatuju jedinou. Na nic nesahej a choď do servisu. Záviděl jsem mu tu jeho dílnu, to nářadíčko, ten stojan a ty jeho šikovné ruce. Ty mi nikdy nenarostou,  na rozdíl od možnosti si výbavičku pořídit. To jsem si a jen částečně splnil mnohem, mnohem později.

Moje kolo je značky TREK 820 Antilopa s výbavou Altus C10. Výbava je kompletní až na náboje, které jsou z řady Exage. Ráfky vyrobené v Japonsku, obutí originál TREK, sedlo gelové italské, rám CrMo, odpružená vidlice – co to? To tenkrát nebylo.. Cena asi 11 tis Kč (což bylo v té době  docela dost)

Přikoupil jsem nosič, sundavací blatníčky, cyklokompjůtr Cateye Mity2 a světlo dozadu. Záměrně píšu světlo, protože blikačku taky nikdo v té době neznal o předním světle ani nemluvím.

S kolem jsem absolvoval doposud cca 20 tis Km. Během let jsem dokoupil ještě brašny, vyměnil, neforemná a se slabou výdrží oplývající světla, za moderní blikačky a nepraktické blatníčky nahradil celoobvodovými blatníky.

Na rozdíl od Tomáše jsem i díky svým nešikovným rukám na kole dělal jen základní údržbu – výměnu brzdových špalíků, asi tři defekty, a docela hutné mazání řetězu. Chodit do servisu mi přišlo trochu na hlavu.  Nic víc, nic míň. Mimo špalků a zadního pláště (pro přesnost obou duší) a gripů – pěnovek, zůstalo zcela funkční až do roku 2004. Odborník se diví a laik žasne, ano včetně řetězu a pastorku. Pravda, asi dva roky zpět (2002) jsem měl takový nápad, že kolo opravdu potřebuje buď generálku nebo ho nechám na dojetí a koupím nové. Bohužel jsem se rozhodl, že koupím nové. Bohužel proto, že se mi ta koupě vůbec nepovedla. Kolo šlo z baráku a já se poslušně vrátil ke své Antilopce.

U pana Hubky co má servis kol na Praze 4 už od dob „přestavby“ a je to fachman. Taky mi nevěřil, že všechny díly jsou původní. Objevil se sice drobný problém s kompatibilitou pastorku a zadního náboje, ale pan Hubka je, jak jsem psal, fachman. Po generálce jsou na kole původní naopak jen kliky, komplet přední kolo, řidítka a vidlice s rámem. Zbytek je fungláč, takže mám vlastně nové kolo. Dalo by se říct, že i nejeté. Zatracená smůla zlá mi v roce 2004 nedovolila najezdit víc jak pár set kilometrů. Dneska čeká Antilopa na balkóně s prázdnou přední gumou a smutně vyhlíží, kdy ji provětrám. To bych teda taky rád věděl ……

 
 
 | nahoru |
 
© 2005 Dokola.cz