.:
CROOZER 737
:. |
.: Přehled :. |
|
Zkušební
jízda s živým masem | Konečně! Jela i Toninka |
Brusle 22.3. | PIM |
To je hustý! |
PIM05 | |
|
.:
Nákup a první dojmy |
Hned jak jsem
ho převezl domů jsem si ho vyfotil všech třech variantách
Kočárek, jogger a připojený za kolo. Taky jsem fotil vybalování
z krabice což se mi osvědčilo při skládání do přepravního vaku.

Škoda, že tou
dobou vládla venku paní zima. Venku okolo nuly a v ulicích
břečka a všude sůl. Musel jsem vydržet alespoň do prvních dní,
kdy se trochu oteplilo, spláchla se sůl z chodníků a bylo sucho.
Nelenil jsem a na nečisto jsem si zkoušel doma sborku a
rozborku, změny variant, upevnění sedačky a v neposlední řadě
uložení do přepravního vaku. Musím říct, že jsem se dost
vyvztekal s upevněním oje, kdy se upevnění k rámu Croozeru
stávalo bojem muže proti vozíku, protože milimetr sem – milimetr
tam, žádná míra. Zase co bychom chtěli za 10 tis. …. Po mnoha
pokusech se mechanizmus ochodil a taky jsem získal grif. Těžko
na cvičišti, lehko na bojišti.
Když konečně
nastalo jen trochu příznivé počasí, vyrazil jsem s prázdným
Croozrem a brázdil naše sídliště za poměrně dost silného zájmu
všech spoluobčanů. Moje veskrze kladné dojmy z první jízdy
pokazilo pouze zjištění, že vozík nemůžeme posílat po schodech
(jako se dá klasický dětský kočárek), protože to nedovoluje jeho
světlá výška. Je třeba ho bafnout do náruče a pěkně snést. To si
s živým obsahem poněkud nedovedu představit. Zvlášť když je
schodiště užší. Výprava na ježdění se tím trochu protáhne. Inu
co dělat.
Druhé zklamání
přišlo když jsme si domluvili zkušebního jezdce – dvouletou
Sofinku. Všichni jsme se těšili prošli startovací procedurou –
schody a jedem….. Houby! Princezna se sekla a za celé odpoledne
do vozíku ani nenakoukla. Nepomohly prosby, finty, odměny,
hubování - nic. Byl by to smutný příběh, kdyby byl vozík určen
pro caparta, kterého to ale vůbec neinteresuje. Doporučuji si
vozík před koupí nejdřív zapůjčit a pak ukáže-li se že je to
zábava pro tatínka (maminku) i prcka teprve případně kupovat.
Protože chceme
jezdit ještě v raném věku Tonky pořídili jsme si do vozíku
sedačku pro úplná miminka. Je k ní sice návod avšak škoda, že
nepatří k vozíku Croozer 737. Je zcela nepoužitelný takže závisí
na šikovnosti a vynalézavosti každého z nás jak sedačku upevnit.
Možností je mnoho, ideální je podle mě fixovat sedačku tak, aby
byla nejen pevně uchycena do všech směrů, ale taky aby se dala
lehce vyndat. Je-li sedačka uvnitř, nedá se vozík složit. Takže
při kombinovaném výletu auto - kolo by sice festovně
zašmodrchaná sedačka na parkovišti mohla taťkovi pěkně zavařit.

Vozík jsem
vybavil dodatečně blikačkou dozadu – je tam na ní poutko. A také
blikačkou s bílým světlem na rukojeť. Další doplněk byla
rohožka. To po neúspěšném odpolední se ukázalo, že dno přestože
(možná právě proto) jsme toho moc nenajezdili a spíš bojovali o
nastoupení do vozíku byla podlaha dost špinavá. Rohožka podlahu
ochrání proti špíny z bot i od rozlitého pitíčka a drobků
z rohlíku.
Přepravní vak
je bezva. Jen škoda, že vlastně nejméně místa zabere vozík v té
poloze, že kolečka jsou naložena na palubě oj taktéž. Po výletě
v přírodě to chce buď kola schovat extra do igelitu (jiného
obalu) a nebo se vzdát výhody úspory prostoru a kola dávat spolu
s vozíkem volně. To zvolí asi majitelé větších aut. K vaku mám
ještě jednu drobnou výtku. Přepravní to on je to ano, ale tak
poponést z domu do auta. Uši pro chycení jsou totiž našité tak,
aby se nosil na výšku. Možná jsem špatně to pochopil. V každém
případě nést vozík víc jak pár metrů za pomocí uší jsou galeje
i když vozík není moc těžký.
To jsou
předstartovní zkušenosti. Vypadá to dost kriticky, skutečnost je
taková, že jsem spokojený, vozík se mi libí a myslím, že mi to
vydrží i v době jeho plného vyžívání. |
|
nahoru | |
|
.:
Zkušební jízda s živým masem -
stalo se 28.7.2004 |

Na konci prázdnin se konečně našla
dobrá duše, která byla ochotná mi zapůjčit odpovídající ratolest
pro zkušební jízdu. Svojí konstelací se jednalo o spíše horní
hranici rozměrů a hmotnosti. Sedačka šla tedy ven z vozíku.
Podstoupili jsme schodové martyrium a byli venku. Ukázalo
se, že když je nás víc, je to do při dobré organizaci docela
hračka. (Průvod činil: 4 dospělé osoby, zkušební ratolest, dvě
minina v kočárku, Crozer, kolo) Počasí přálo. Sluníčko,
teplíčko.

Nejprve několik fotografií a pak
bez dlouhého váhání do toho. Dojmy velice kladné. V podstatě
téměř s maximálním zatížením s podhuštěnými pneumatikami a
jízdní vlastnosti jsou vynikající. Je potřeba dát pozor na
škubání celé soupravy při šlapání - je nutné se rozjíždět
plynule. Rovněž plynule brzdit a počítat s delší brzdnou dráhou.
Zas o tolik ne. Důležitější je mít zvolený správný, čili že
lehčí převodový stupeň, než obvykle. Přeci jen má člověk za
sebou nějakých 14 kg vozíku + x kilo dítěte.
Dá se jet i rychle. Je to makačka,
ale dá se. Dá se jet i do kopce i terénem. Zkoušeli jsme jet po
trávě, cestou - necestou. Všude projedete. Pozor na vysoké
obrubníky. Tady nízká světlá výška nedovoluje moc velké ambice.
Musí se zastavit a pěkně pomaloučku. Trochu mi vadí, že nevidím
co se ve vozíku děje. To je stejné jako ze sedačkou. Chtělo by
to nějaké zpětné zrcátko pro klid duše .....
Byli jsme nadšení jak já, tak
zkušební ratolest i ostatní. Už se těším až pojede Tonka.
Díky pane Dudek!
 |
|
nahoru | |
|
.:
Konečně! Jela i Toninka - stalo se 19.9.2004 |
Tak jsem se dočkal. Bylo po o. a
Tonka nechtěla spát. Dokonce vypadalo, že je v dobré náladě.
Venku teplíčko, trochu i sluníčko. Jdeme tedy. Nejprve
připravit prdika. (to je naše Tonka) Na vozík jsem připevnil oj
nechal tam i přední kolečko pro lepší manipulaci.
Ve dvou to šlo ven z baráku
skvěle i po schodech. Bylo to trošku dlouhé - pro něco jsem se
vracel - aha, pro kolo. No a Toninka začala mírně pofňukávat. Oj
ke kolu se připojuje dobře a rychle jet. Jen ať neřve. To by byl
konec. Snad se jí to bude líbit.

Po pár prvních nesmělých
metrech se rozjíždím rychleji. Přichází první obrubník. Raději
sesedám. Zvládli jsme to skvěle. Dítě ovšem protestuje. Sedám
rychle na kolo a rozjíždím to rychleji. To se Tonce líbí - děti
nemají pud sebezáchovy. Přestává si stěžovat a usíná. Celou
zkušební jízdu prospala.

Jezdili jsme jen okolo našeho
baráku. Sem tam. Zájem byl veliký, jako vždy. Souprava dobře
ovladatelná, nerovnosti překonávány s přirozenou opatrností.
Jako prvotatínkovi mi to nedalo a stále jsem se musel
otáčet. Chtělo by to zrcátko. Viděl jsem (když jsem ho
nepotřeboval) takové malé - šikovné, které nepřekáží na
řidítkách. Míle jsem to taky půjčil. Byla nadšená.

Jedna zkušenost tu ještě je.
Chce to drobka do vozíku zavřít. Přestože bylo sucho a jezdili
jsme po asfaltu, bylo ve vozíku na náš vkus dost svinstva. Kdyby
měla Tonka zuby vypadala by jako ten cyklista co má v zubech
mušky...... takže protože milostivá spala nevíme jestli to
náhodou nebude problém. Věřím, že nebude.

Celková doba jízdy: cca 43
minut; maximálku jsem vyvinul 23,6 km/h (předpokládám, že Míla
jela pomaleji) a najeli jsme 6,85 Km. Jezdili jsme opatrně. Kdo
by taky stál o nějaký ten karambol ve třech měsících. |
|
nahoru | |
|
.: První jarní
vyjížďka na bruslích -
22.3.2005 Adam |
Nejprve bylo třeba
Croozer přestavět z "pokojové" verze na variantu jogger.
Připevnit ramena, najít a usadit přední kolo. Trochu jsem se s
tím vztekal. Zapomněl jsem už jednou nacvičený grif. Poslal jsem
děvčata, Mílu s Toničkou, ať si jdou po svých, trochu si
zanadával a hned to šlo. Croozer má skutečně obrovský kufr! Něco
jako nová octavie. Vešly se nám tam dva páry kolečkových bruslí
a ještě by se něco vtěsnalo. Schody, domovní dveře a hybaj na
první lavičku přezout do bruslí.

Tonka vše sledovala se zájmem.
Potěšena, že se něco děje. Nastala další fáze - aplikace síťky a
slídičky. Bez problému. O.K. - tedy jedem. Vymanévroval
jsem do parku a předal řízení Míle. Vozík jede hladce. Dalo by
se říct, že je to nová dimenze bruslení. Celá souprava - náklad
a vozík - něco váží a tak je možné se ho přidržovat a v
zatáčkách využívat odstředivou sílu. Zatáčky se dají brát buď po
všech třech nebo je možné si přední kolo nadzvednout. S
"dvoukolákem" se můžete otočit třeba na místě. Nedoporučuji ve
velké rychlosti! Vlastně jo, nákladu se většinou prudké zatáčky
budou líbit, ale chce to cvik a trénink.
Problém je u mírného kopce. I
když souprava jen klouže pozná se okamžitě i mírné stoupání.
Prudké (krátké) jsem zkoušel taky. Opět chce to mít už něco
odbrusleno a silné nohy. Zastavit se uprostřed a nevědět co se
sebou není dobrá situace pro "náklad", který většinou netuší o
co jde a ani pro "motor", který v tom lepším případě, když to
dobře dopadne, spadne a vozík udrží. Z kopce je zase nutné si
uvědomit ty kila navíc. Pro frajery co jezdí bez brzdičky budiž
řečeno, že za vozíkem není pranic místo na nějaké brzdící
kreace. Až bude pozdě, nezbude než celý Croozer poslat alespoň
mimo dosah nebezpečí. My co máme brzdičky, budiž pro nás řečeno,
že stačí jen počítat s delší brzdnou drahou. Chce to tedy víc
tlačit do paty a pak už jen počítat s větší spotřebou brzdící
gumy. Kdo jezdí s rozmyslem nepotřebuje často brzdit ......
sponzoruje BESIP.

Tonka si po většinu jízdy něco
spokojeně broukala a pozorovala cvrkot a doslova se radovala ze
zrychlení, zatáček a blbinkek, které vyjížďku zpestřovaly. Asi
po 45 minutách jsme zamířili domů. V nejlepším přestat. Vše se
obešlo v pohodě. Jen jednou na nás cosi hulákal nějaký starší
pán jedoucí okolo na kole. Asi chtěl místo na chodníku, které
bychom mu rádi uvolnili, kdybychom věděli, že vůbec jede. Neměl
trubka zvonek a tak si to musel odnadávat. ... buran.
Asi bych opravdu tak jako u
verze za kolo, doporučoval si všechno co vás napadne vyzkoušet
na nečisto a pak svým nově nabytým schopnostem svěřit svoji nebo
i cizí ratolest. Určitě se to vyplatí.
A ještě jedna na závěr. I když
bylo vlastně "čisto" a uklizeno po zimě, žádný štěrk, písek,
žádné bláto, musel jsem večer provádět lehkou čistící proceduru
. Takže pokud chcete Croozer ještě používat doma v bytě je dobré
si rozmysle jaké jsou venku podmínky pro provoz. Pokud bude po
dešti nebo si vyberete cestu - polňačku, je potřeba počítat i z
časem na čistění. Vozík je nízký a dá se říct, že špína je
zažraná. Croozer je určený pro jízdu venku a ne po bytě
.... |
|
nahoru | |
|
.: Cesta
na PIM a zpět za kolem
- 2.4.2005 Adam |
(podržením
ukazatele myši na fotce se objeví komentář)
2091,8 Km a 2555,1 Km, to jsou
počáteční stavy našich tachometrů pro letošek. Ano je to smutné,
teprve 2. dubna jsme vyjeli poprvé. Celému „výletu“ předcházela
roční prohlídka kol – dofoukl jsem pneumatiky a to i na Croozeru.
Zde bylo třeba také přednastavit popruhy na sedačce, neboť nám
Antonie jaksi vyrostla. Musíme si připomenout, jde o Antonii
přesto, že jí říkáme Toničko, Tonko, Toníno, Prde, Fritz někdy
i jinak. Práci s popruhy jsem přenechal Míle. Ženy jsou
trpělivější a já nechtěl klít.

Původní plán zněl: stihnout čelo
PIM pelotonu na nábřeží u otočky. Čekali jsme až si Tonička
zdřímne ve svou obvyklou hodinu. Marně. Rozhodl jsem tedy
vyrazit. Připravená kola jsem trochu projel, po té roční
prohlídce, jestli je vše v pořádku.Holky se mezitím věnovaly
jídlu koupelně a tak. Logistika odjezdu byla poněkud složitější,
ale máme dobrou teoretickou průpravu a tak to šlo hladce.
Pořadí: Já+Croozer, moje kolo, Tonička, pak dlouho – dlouho nic
a pak Míla se svým kolem.

Plni očekávání jsme zamířili
k Vltavě. Sluníčko, leč chladno. Na chodníku i okolo metra mírný
provoz. U stánku s pivem si pár bezdomáčů promnulo oči co to
jako viděli a zítra asi začnou pít až v devět. Tonička byla před
usnutím a tak jsem jel pijánko. Budili jsme náležitý obdiv nebo
úžas či překvapení. Všechny reakce byly příznivé. Lidem se to
líbilo a nebudu předstírat, že nám taky. Základem úspěchu je
jistojistě kladný vztah Toničky. Byl čas spaní a tak spokojeně
usnula. Cestu jsem zvolil „klasickou“ k Vltavě z Jižňáku po
cyklostezce skrz Krčský les a dál po stezce až do Bránické
ulice. Pak jsme se propletli mezi domy a najeli na trasu po
nábřeží. Bohužel bylo pozdě a tak Tonička stále spíc nemohla
vidět, že vlastně už skoro nikdo neběží. Jen nějaké bláznivé
Američanky co si u toho povídali a pak jeden asi stoletý pán.
Pak už jen sanitka, sběrný autobus a pohřebák…..

Půlka nábřeží byla pro auta
zavřená. Využili jsme toho a vydali se směrem k Vyšehradu. Jen
kousek. Tonička se po hodince spánku probudila. V dobré náladě a
trochu překvapená. Přesto, že byl malý provoz docela to tam
smrdělo sutana. Zavelel jsem k zrychlenému přesunu zpět do
parku k vodě. Podél vody vede oblíbená cyklo a bruslo stezka.
Bylo narváno. S Croozerem a mým zvonkem jsme měli cestu vždy
volnou. Zajeli jsme na lavičku a dali Tonce sváču – přesnídávka
a pitíčko.(to jí nechutnalo a tak nepila) Chvíli jsme pobyli,
dělali jsme jakoby nic, ale přitom jsme se radovali, že se
Toničce výlet líbí. Vykukovala na okolo projíždějící cyklisty či
bruslaře a na některé pány pěší dělala dokonce oči. Dobrá
náladička vydržela i na cestě zpět. Jen asi 2x se z útrob vozíku
ozývalo nespokojené mrmlání to když se Tonce svezla čepice přes
oči a nic neviděla. Lehká pomoc. Protože jsme si v té euforii
nevzali my rodiče nic k jídlu, zajeli jsme na zpáteční cestě do
naší oblíbené „Na zelené louce“. Párek, pivo alko, nealko. Tonka
opět svítila. Zcela živě komunikovala s několika jedinci a
jevila zájem o dění okolo. Zájem byl oboustranný o Toničku i o
vozík.

V pohodě se nechala nalodit. Čekal
nás – hlavně mě – nejtěžší úsek cesty. Asi 1,5 km dokopec. No
jsem tady, žiju – píšu. Byl to záhul. Nevzdal jsem to a následky
si ponesu zítra. Počasí bylo stále ukázkové, sluníčko, teplíčko.
Bohužel se přidal svěží větřík. Jak jinak foukal proti nám.
Takže když jsem vyjel ten kopec, musel jsem se domů probít
ještě tím protivětrem. Přijeli jsme před dům a byli doma. Doma
jsem jen pil vodu a ležel na zemi a díval se na toho našeho
ďábla jak pracuje. Velice důležitě honila po pokoji PET láhev a
zkoumala naběračku na rýži. Luxus ležení jsem si mohl dovolit až
po zaparkování ořů a balkon a ošetření Croozera. V našem případě
to znamená umýt pneumatiky, abychom mohli jezdit taky ještě
doma.

Měli jsme s sebou dva
cyklokompjůtry pracující každý v jiném režimu, a tak udávám kde
to má smysl, naměřené hodnoty 2x. Nejdřív z mého Cateye MITY2 –
měří celkovou dobu jízdy a z ní se pak dopočítávají další údaje,
a pak Mílin Cateye TOMO XC. Ten měří pouze čistý čas jízdy.
** Takže naměřené hodnoty jsou
**
Doba jízdy 3:42 hod / 1:35 hod
(víc jsme stáli, než jeli)
Průměrná rychlost:7,3 km/h /
12,4 km/h
Ujetá vzdálenost: 27,39 km /
19,91 km
–
což je nesmysl –
musí být někde chyba. Jeli jsme spolu, takový rozdíl musí být
způsoben chybou v měření. Kolik jsme tedy ujeli? To bych taky
rád věděl!!!
–
Vzal jsem si na
pomoc celkové počítadlo a vše se vyjasnilo. Tedy jen částečně,
protože tomu furt (tedy stále) nerozumím. Míla měla před
výjezdem na racháči 2555,1 Km; po dojezdu 2582,1 Km. A to je
světe div se 27 Km! Kde se vzalo těch 19???
Maximální rychlost: 38,5 km/h /
39 km/h
-
to sedí, jel jsem
opatrně
Takže máme za sebou letošních
šťastných 27 Km. Snad nám to vydrží ….

|
|
nahoru | Dokola | |
|
.: To je hustý |
Stále si nemůžeme
zvyknout na tu popularitu. Za poslední dny jsme absolvovali dva
kratší výlety, vlastně jen projížďky. Po celou dobu jsme se
těšili zájmu lidí od dětí až po starce. Mladší generace používá
právě to „to je hustý!“, starší spíše klasické „jé, to je hezký,
podívej se mámo ….“ Atd. atd. Ohlasy veškeré kladné.

Co je důležitější,
Tonka je nadšená! V Croozeru se jí líbí; buď usne nebo všechno
sleduje se zájmem a něco si brebentí.
Minulý týden jsme
ve čtvrtek absolvovali trasu – Pražáci znají – do Milíčovského
lesa, pak do Petrovic (jediný úsek po silnici) a na Hostivařskou
přehradu a domů. Celkem 15,5 Km za 1:20 hodiny. Právě na tom
jediném silničním úseku jsme udělali rychlostní rekord. 36,5
KM/h !! To je přesně o 11 km víc, než je povoleno (doporučeno)
s Croozerem jezdit. Silnice na české poměry s dobrým povrchem,
auta nikde, rovný úsek. Bez rizika. Rychlost jsem zkoušel ještě
jednou, na polňačce a to byla Tonička zádumčivá a trochu si i
kníkla. Asi jsem to přehnal. U přehrady je lesopark chodí a
jezdí tam dost lidí, ale s trochou obezřetnosti se dá vše
zvládnout. Vřele doporučuji zvonek. Nemusím se nikoho
doprošovat. Prostě cinknu – dostatečně včas – a lidi uhnou.
Logistiku, sborku
a rozborku máme nacvičenou takže celkově musím říct podařená
záležitost, dávkovaná tak akorát. Pravda nová zkušenost s Crozerem
je ta, že pokud se jede po prašných cestách, dostává se sajrajt
od zadního kola do vozíku a to i přes to, že je utěsněn slídou.
K mytí pneumatik po návratu se přidalo otření celé konstrukce a
úklid vnitřku vozíku.
Když Tonička usne
je vhodné fixovat hlavu a to nejlépe pokud máme k dispozici
límeček z auto sedačky. Jinak se spící ratolest zkroutí a těžká
hlava se ocitne v nezdravé poloze. Další zkušeností je moje
přehodnocení nákupu zpětného zrcátka. To jako abych viděl dozadu
na Toničku. Ano je to zcela zbytečné, protože skrz slídu není
dovnitř vidět.
Druhou vyjížďku
jsme měli s cílem pálení čarodějnic. Pro změnu v Kunratickém
lese byla avízovaná show u srubu Gizela. Líbilo se mi, že se
konečně někdo praštil do hlavy a ze sice udržované, ale
nejasnému účelu sloužící boudy udělal docela pěkné místo
v lesoparku, určené k zábavě pro děti i pro dospělé z nedalekého
sídliště. Bohužel, lidí je moc. Když jsme dorazili na místo
odradila nás fronta na pivo a buřta. Ten se podával syrový a
každý ho si musel upéct sám. Rodiče ve frontě a dětičky v
maškarách jako čarodějnice lítajíc okolo. Hezké, ale pro nás moc
lidí. Okružnou jsme se přesunuli do naší oblíbené „Na tý louce
zelený“. Tam to bylo s národem bohužel stejné. Celý stál frontu
na pochutiny. Tonce se srocení davu líbí – zatím nemá ty životní
zkušenosti – a atmošku vylepšovala country kapela. Měli jsme
žízeň a tak jsem se vrhnul bojovat do fronty. Při té
příležitosti se ukázalo, že tam mají mehehe nějací politici.
Kdybych jen věděl co to bylo za stranu. Byli hustý – chci říci
tlustý! Asi 15 minut čekačka na pivo a nepivo (pro Mílu). I přes
dobrou atmošku se to Toničce už nelíbilo a tak jsme konzumovali
asi polovinu toho času (moje první pivo na ex) co jsem stál tu
frontu a rychle domů. „Oblíbený“ dokopec, skrz sídliště a už
jsme doma.

|
|
nahoru | Dokola | |
|
.: PIM 2005 |
k fotkám zde >>
Ráno se Tonička obvykle budí brzo. Dalo by se říci za kuropění.
Zrovna tuhle neděli spala jako zabitá ještě v 8 hodin. Pak se
přeci jen probrala a docela jsme se stačili i vypravit na náš
první společný ročník PIMu. Start inzerován na 9:50 na
Václaváku. Proč ne. 42 km je pro nás moc a tak jsme zvolili něco
lehčího. 4 kilometry na bruslích s Croozerem.

Start z Václavského náměstí znamenal vyrazit 40 minut předem. Na
Václaváku se už davy hrnuly dolů k Můstku. Odtud se řinul hluk
tradičních brazilských rytmů a uječeného moderátora. Panoval
tradiční zmatek. Všechny běhy startovaly z jednoho místa v jednu
dobu. Naprostá neorganizace nás nechávala v klidu, protože jsme
zvyklí. Navíc v našem okolí stálo mnoho inlajnistů-bruslařů a
rodinek s dětmi a to i ratolestmy v kočárku. Žádný spěch.
Moderátor odpočítal start a pak děsně ječel“ pomalu, brzděte,
brzděte“. V jeho hlase se v jednu chvíli objevila až panika.
Když jsme se krůček po krůčku, metr po metru dobelhali až
k prostoru startu, pochopil jsem. Dav lidí původně o šíři jedné
poloviny Václaváku se musel asi 30 metrů po startu vměstnat do 4
metry široké uličky. Takže dospělí, děti, kočárky, mladí staří,
bruslaři tam po sobě skotačili jako v dopravní špičce pražské
MHD. Pak se to uvolnilo a dalo se vyrazit.
Nejdříve kus po kostkách na pěší zóně. Jet se nadalo byl to spíš
pochoďák. Pak strašný rámus, to byla nějaká metalová kapela. Asi
se nám snažili něco sdělit, ale krz ten hluk jsem neslyšel co.
Národní třída je bez aut a tramvají docela široká, takže pohoda.
Na křižovatce na nábřeží jsou dlažební kostky, ale pak už zase
asfalt a to až k Rudolfínu. Ze startovního pole se stal dlouhý
had u Rudolfína již většinou jdoucích účastníků. Místa dost a
tak to stále šlo.
Nejhorším úsekem co se týče povrchu je nábřeží. Jsou tam
dlažební kostky. To opravdu není na kolečkové brusle. Uprostřed
nábřežního úseku byla občerstvovačka, kterou jsme vzali za vděk
neb počasí se překonávalo. Dlažebky skončili až v Revoluční,
pohodový úsek proběhl i na Náměstí republiky, kde se odbočilo do
Celetné. Tady se ukázalo, že Celetná původně sloužila úplně
jiným účelům, než je pořádání maratónů. Asi 50 metrů před cílen
nastala totální zácpa a opět jsme stáli. Čekalo se na medajle.
(…. koupila si paní Croozer?)

Medajle jsme dostali všichni tři. Kdo z nás měl v 11 měsících
svoji první medajli? V prostoru Staroměstského náměstí bylo
docela živo. Tonku to už nebavilo což se nedivím, protože v davu
koukala z Croozeru rovnou na lýtka lidí. A to není nic moc.
Takže zpět do bot a odsun do postraních ulic. Zde přesnídávka,
pitíčko a odpočinek. Byli jsme s Mílou jako bychom měli v nohách
40 a ne 4 km. Ne tak Tonka. V dobrém rozmaru jevila zájem o
všechno kolem a posléze projevila nespokojenosti nad statickou
scénou.
Zakoupený koláč s pudinkem jsme si tedy dali až na Václaváku
kudy jsme se vraceli zpět na metro obtěžkáni medajlemi z cenného
kovu. Startovní čísla uschovám, protože v září při poslední akci
letošního PIMu se bude losovat o „hodnotné“ ceny.
Na závěr mi dovolte vyjádřit zklamání z médií. Den po té jsem
hledal kde že nás to vyblejskli a v jakých že novinách to
figurujeme na první straně. Nejen, že jsem nenašel nás – tým
Dokola.cz – tak nikde nebylo nic Maratonském víkendu v rámci
PIMu. Je to škoda, protože hodně lidí zvedlo svoje zadky a šlo
se třeba jen projít do Prahy a to místy, kde to v normální
všední den nejde pro totální zácpu tvořenou nekonečným proudem
smrdících aut. Kdy se nám poštěstí se jen tak projet, proběhnout
či jen projít po Národní nebo po nábřeží bez toho abychom se
báli, že nás někdo srazí, přejede či ušlape? Takové aktivity by
se, stejně jako cyklistika, mely podporovat a propagovat.
Bohužel je to mediálně nezajímavé ……
Jo, gratulujeme Toničce k první medajli.
|
|
|
|
nahoru | Dokola | |
|
|
© 2004
- 2005 Dokola.cz |
|